Wat u moet weten
LVVP-clienten-folder-2023 (pdf)
Hoe werkt het bij Boontjesdoppen?
Tijdens de intake fase bespreken we de klachten die je hebt. Samen stellen we een stappenplan op. Dit omvat veelal een aantal fasen als het bepalen van de doelen die je wil behalen, eventueel diagnostiek, het bespreken van het behandelplan, behandeling, evaluatie en afsluiting (met eventuele nazorg). Eventuele diagnostiek is gericht op de analyse van het probleem of de klacht.
Vervolgens bespreken we samen waar de behandeling zich op kan richten en maak jij de keus wat er aan de orde komt. Je krijgt vaak ‘huiswerk’ mee, in de vorm van opdrachten en oefeningen. Het doel hiervan is om vaardigheden te oefenen en aan te leren om met nieuwe of veranderende situaties om te gaan, waardoor je klachten verminderen en je beter in je vel zit.
Ik gebruik technieken uit gangbare therapeutische richtingen binnen de psychologie en laat me hierbij leiden door de persoonlijkheid van de hulpvrager en de aard van de klachten.
In de regel is de duur van de behandeling beperkt tot gemiddeld zes tot tien gesprekken. Soms is een kleine aanvulling tot maximaal twaalf gesprekken nodig. In een vroeg stadium nemen we het aantal geschatte gesprekken om de doelstelling te bereiken samen door. Mocht blijken dat hierna verdere behandeling nodig is, dan kunnen we in overleg een andere vorm van hulp zoeken.
Informatie voor clienten over ROM-vragenlijsten
Uw privacy – informatie voor clienten
Privacystatement GGZ Praktijk Boontjesdoppen
Kwaliteitsstatuut GGZ Praktijk Boontjesdoppen
Met ingang van 2017 zijn alle vrijgevestigde psychologen en psychotherapeuten verplicht een kwaliteitsstatuut te hebben. Dit statuut is bedoeld om inzichtelijk te maken hoe praktijken hun werk georganiseerd hebben. Meer informatie over de invoering van het kwaliteitsstatuut is te vinden op www.ggzkwaliteitsstatuut.nl.
Het kwaliteitsstatuut van GGZ Praktijk Boontjesdoppen kunt u hier bekijken.
Aanmelding
Voor aanmelding of een gratis kennismaking kunt u mailen naar
Actuele wachttijden
Aanmeldwachttijd
De aanmeldwachttijd is de tijd tussen het moment dat u mailt of belt voor een afspraak en de dag dat u daadwerkelijk terechtkunt. Na uw definitieve aanmelding komt u op de wachtlijst. U wordt tijdens de wachttijd op de hoogte gehouden van het verloop van de wachtlijst.
Helaas is er op dit moment (19-11-2024) een aanmeldstop, omdat de wachtlijst inmiddels opgelopen is tot > 4 maanden.
Overleg met uw huisarts of er eerder plek elders is, of vraag uw zorgverzekeraar om wachtlijstbemiddeling.
Behandelingswachttijd
De behandelingswachttijd is het aantal weken tussen het eerste contact met Boontjesdoppen en de diagnose. Boontjesdoppen heeft geen behandelingswachttijd. De behandeling start direct volgend op de intake, meestal de week erna.
Wachtlijstbemiddeling
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen. (de treeknormen). Dit wordt waarschijnlijk een andere zorgaanbieder. Als eenmanspraktijk heb ik geen andere mogelijkheden voor uitbesteding van behandelingen.
Kijk op de website van de Nederlandse Zorgautoriteit over wachttijden in de ziekenhuiszorg en GGZ.
Annulering afspraak
U kunt de afspraak tot 48 uur van tevoren veranderen.
Afspraken die binnen 24 uur worden afgezegd, worden voor de helft in rekening gebracht.
Afspraken waarbij u zonder afzegging afwezig bent, worden volledig in rekening gebracht.
Crisis
In een eenmanspraktijk is geen crisisopvang mogelijk. Mocht u toch in een voor u uitzichtloze situatie komen buiten kantoortijden is het raadzaam contact op te nemen met uw huisarts, of de huisartsenpost, zodat de crisisdienst ingeschakeld kan worden.
Waarneming
Tijdens verlof of vakantie wordt de waarneming van de praktijk overgenomen door 4 collega’s vanuit de intervisie groep. Per keer worden afspraken gemaakt wie dit zal zijn. Dit wordt op de voice mail vermeld, voor u, zodat u weet wie u kunt benaderen indien nodig.
Voor langdurige ziekte of een andere ernstige situatie waardoor ik onverhoopt weg zou vallen is er een praktijktestament opgesteld. Een vaste collega zorgt op dat moment voor de voortzetting van uw behandeling elders.